W naszej ofercie znajdziecie Państwo felgi do samochodów: Ciężarowych – Dostawczych – Osobowych oraz SUV (także z napędem 4×4) – Ciężarowych – Rajdowych Oferujemy tylko najlepsze marki: – SpeedLine – Ronal – Valbrem
Zastanawiając się nad wyborem felg do swojego samochodu powinniśmy mieć na uwadze oprócz parametrów samej felgi jej wygląd, dopasowanie do opon oraz do samego pojazdu. Pierwszym parametrem, o którym powinniśmy pamiętać jest rozmiar: wyróżniamy wielkość i szerokość felgi. Wielkość: Oznaczana jest w calach. Im większa felga tym więcej musimy za nią zapłacić, a zarazem tym mniejszy profil opony możemy włożyć, by zmieścić się w nadkolu. Małe felgi świetnie nadają się do aut mniejszych, bez zacięć sportowych. Pamiętajmy o tym, że rozmiar i wygląd nie zawsze idą w parze z komfortem jazdy i dobrą przyczepnością. Należy również wspomnieć, że przy dużej feldze, której nie można odmówić świetnej prezencji, musimy założyć niską oponę, która drastycznie pogarsza wrażenia z jazdy i może spowodować szybsze uszkodzenie samej felgi na dziurach i nierównościach. Szerokość: Także określana w calach. Niezwykle ważny parametr przy dobieraniu felgi do opony lub odwrotnie. Należy pamiętać, że każda opona posiada swoją tolerancję naciągów bocznych, powyżej której nie będzie właściwie trzymała się na feldze i całkowicie straci swoje właściwości jezdne. Felga skrajnie szeroka może wystawać znacznie poza obrys samochodu. Najważniejszą jednak cechą porównawczą felg o różnych szerokościach jest fakt, że grubsze polecane są do opon szerokich, czyli bardziej przyczepnych, polepszających drogę hamowania, jednak charakteryzujących się wzrostem spalania. Cieńsze felgi, to zarazem cieńsza opona, posiadająca mniejszą przyczepność i mniejsze spalanie.
Przy wyborze szerokości felgi nie możemy zapominać o wyglądzie, dopasowaniu do opon oraz typu samochodu. Inną szerokość bowiem będzie miało „cywilne” auto do przemieszczania się po mieście, inną samochód sportowy (rajdowy), a jeszcze inną auto dostawcze lub ciężarowe (potrzebujące lepszego rozłożenia masy na koła). Rozstaw i typ śrub mocujących oraz średnica: Niezbędnym i najważniejszym wskaźnikiem czy dana felga pasuje do Twojego samochodu jest rozstaw śrub mocujących i średnica piasty. Rozstaw śrub na pieście musi się zgadzać.
Przykład: 5×100, 5×114. Pierwsza cyfra podpowiada nam ile śrub mocujących przypada na jedno koło, druga natomiast jest odległością śruby od śruby. Nie ma możliwości by skutecznie założyć felgę o rozmiarze 5×114 na piastę ze śrubami 5×100. Jedyną opcją awaryjną, polecaną jedynie w niektórych przypadkach jest nałożenie nakładek dystansowych. Są one w dwóch rozmiarach. Pierwszy zawsze równa się rozmiarowi piasty, drugi przygotowany jest pod montaż felgi. Bardzo dużą wagę odgrywa także średnica piasty: jeśli otwór w feldze jest większy – nie ma problemu, gdyż istnieje możliwość zastosowania pierścienia centrującego. W sytuacji gdy średnica piasty jest większa niż otwór – konieczne będzie przetaczanie felgi. Ważnym parametrem jest także kształt śrub mocujących felgę, choć nie stanowi on problemu z powodu łatwej dostępności różnego rodzaju śrub (całkowita wymiana wszystkich mocowań).
Felgi aluminiowe (kute, niemagnetyczne) : Charakteryzują się niską wagą i świetnym wyglądem. Oferta felg aluminiowych na rynku ciągle się powiększa, podobnie jak liczba wzorów i kolorów. Dziś każdy znajdzie coś dla siebie. Zaletą felgi aluminiowej jest także poprawione w stosunku do stali, chłodzenie hamulców samochodu i fakt, że możemy dobrać każdy parametr indywidualnie do swojego pojazdu. Wadą aluminium może być fakt, że zwykle w porównaniu do stali jest ono mniej odporne na skrzywienia, zarysowania i otarcia (np.: o krawężnik). Felgę aluminiową możemy bardzo łatwo skrzywić używając ją ze zbyt niskim profilem opony na znacznych dziurach i nierównościach. Nie bez znaczenia pozostaje także cena nowego kompletu. Felgi stalowe: Cechują się głównie wyższą wagą, chociaż coraz częściej możemy spotkać stalówki, które są lżejsze od felg aluminiowych. Całość felgi jest zabudowana więc obserwujemy pogorszenie wentylacji hamulców. Felgi stalowe zwykle nie użekają swoim wyglądem, przez co poniekąd dla osób ceniących sobie ten „parametr” niezbędne jest zakładanie kołpaków (które niestety bardzo łatwo można zgubić). Trwałość i podatność stalówek na zgięcia, bicie boczne i ewentualne uszkodzenia jest wyższa niż w przypadku felg aluminiowych. Cenowo nieporównywalnie mniej za komplet nowych felg, niż w przypadku aluminium. Warto również pamiętać, iż felga stalowa może dużo szybciej skorodować zimą, niż ta wykonana z aluminium.